Kaixo!
Oraingoan beste artikulu batekin etortzen gatzaizkizue, Roberto Carneirok
idatzitakoa: “LAS TIC Y LOS NUEVOS PARADIGMAS EDUCATIVOS: LA TRANSFORMACION DE
LA ESCUELA EN UNA SOCIEDAD QUE TRANSFORMA”. Euskaraz, tituluan ipintzen saiatu
garen bezala, horrelako gauza bat izango litzateke: “IKT-ak ETA HEZKUNTZA
PARADIGMA BERRIAK: ESKOLEN ERALDAKATEA ERALDATZEN DUEN GIZARTE BATEAN”. Titulu
potoloa, ezta?
Hona hemen aipatutako artikulua:
Egia esan behar badugu, artikulua oso zaila da ulertzeko, eta horregatik hurrengo azterketan gauza aipagarrienak ipintzen saiatu gara.
AZTERKETA:
Gutxi gorabehera artikulu honetan hezkuntza instituzioek gaur egungo
gizartean eragina izateko egin beharreko aldaketei buruz hitz egiten da. Hiru
aldaketa mota proposatzen dira:
1. Hezkuntza industria bezala ikustetik hurbiltasunezko zerbitzu bezala
ikustera pasatzea.
2. Irakasten duten eskoletatik, ikasten duten eskoletara pasatzea
3. Ikasketen asoziazionismotik, ikasketen konstruktibismora pasatzea.
Lehenengo aldaketari buruz bakarrik esan dezakegu zerbitzu
publikoak fama txarra daukatela herritarrekiko erlazioei dagokienez, eta hori
aldatu beharra dago. Horregatik eskolak pertsona bakoitzaren talentuak modu
naturalean loratzeaz arduratu behar dira, baina beti ere pertsona hori
errespetatuz.
Bigarrenari dagokionez, aipatzen diren lau ikasketa motak azpimarratuko
genituzke: izaten ikastea, ezagutzen ikastea, egiten ikastea eta elkarrekin
bizitzen ikastea. Hauek dira izatez garapen pertsonalerako beharrezkoak direnak,
eta hauek dira hezkuntza munduan sustatu behar direnak, horretarako eskoletan
behar diren aldaketa guztiak eginez.
Bukatzeko, azkenengo aldaketa daukagu, agian zailena izan daitekeena. Asko irakurri izan dugu irakaskuntza konstruktibistaren inguruan, baina nola erabili ditzakegu teknologia berriak beharrezkoak diren aldaketa horiek lortzeko. Azken finean, lortu behar duguna zera da: parte hartzearen bitartez ikastea, eta ez bakarrik kontrolaren bitartez.
No hay comentarios:
Publicar un comentario