lunes, 19 de marzo de 2012

INFORMAZIO-TEKNOLOGIEN KONTZEPTUA. IKT DEFINIZIOEN GAINEKO "BENCHMARKING" EZAGUTZAREN GIZARTEAN

Irakurgai honetan zehar Juan Cristobal Cobo Romanik erakunde internazional eta hezkuntza erakunde ezberdinek IKT-i buruz zer ulertzen duten jasotzen du. Horretarako teknologia hauei buruz definizio bat proposatzen du, eta baita analisirako metodologia eta konpententzia digitalei buruzko proposamen kontzeptual bat ere.

IKTren kontzeptua ezagutzaren gizartean; Artikulua


Zer kontatzen digute irakurgai honetan? 

Hasteko egindako analisiaren metodologiaz hitz egiten digu egileak, kontuan hartu diren gauzetaz eta erabilitako metodoetaz. Baina artikulu edo gaiaren mamia ondoren dator, seigarren puntuan: Informazioaren analisia.

Puntu honetan aipatzen dizkigute egindako analisiaren emaitzak, hasieratik esanez EZ DAGOELA informazio eta komunikazio teknolgiei (IKT) buruzko adostutako definizio bat.

Ondoren egiten duena definizio berri bat emateko pausoak dira: ezagutzaren gizartearen kontestu ekonomiko eta sozio-teknologikoarekin bat etorri behar dela, "komunikazio" eta "informazio" kontzeptuak beharrezkoak agertzea beharrezkoa dela...

Azkenean IKTen behin betiko definizioa (egindako analisiaren emaitzen arabera) ematen digu egileak, ondoren emango duguna:

         " TIC: Dispositibo teknologikoak (hardware eta software), datuak editatu, produzitu,
           almazenatu, elkartrukatu eta trasmititzea ahalbidetzen dutenak, beti ere komunezko
           protokoloak konpartitzen dituzten informazio sistemen artean. Aplikazio hauek, in-
           formatikako eta telekomunikaziozko bitartekoak edota sareek osatzen dituztenak, ko-
           munikazioa eta elkarlan interpersonala ahalbidetzeaz gain, elkarlan multipersonala ere 
           ahalbidetzen dute. Beraz, baliabide hauek ezagutzen eraikuntzan, elkartrukean, heda-
           penean, gestioan eta sarbidean."

Irakurgaiari amaiera emateko, Romanik Teknologia Berri hauek erabiltzen dituztenak izan beharreko konpetentzia batzuk zerrendatzen ditu: Kontzientzia, Alfabetismo Teknologikoa, Informazionala, Digitala eta Mediatikoa. Hauen azalpen txiki bat ere egiten du, baina gehien inporta zaiguna lehenengo lerroetan ipintzen duena da, hauetan agertzen baita konpetentzia hauek zertaz doazen.

Gure iritzia:


Gure iritziz, artikulu honetan ez da oso argi uzten zer diren Teknologia Berriak, eta hori artikulua hauen definizioari buruz doala. Hiztegi zaila edo teknikoegia erabiltzen du egileak, eta horrek testuaren ulermena zaila izatea egiten du.


Dena den, guri irakasle bezala gehien inporta behar zaiguna, gure ustez, azkeneko orriak dira, non IKTak erabiltzen dituztenek izan beharreko konpetentziak agertzen diren, hau da, zer jakin behar duten Teknologia Berriak erabiltzen dituztenek hauek modu egoki batean erabiltzeko:

1. Argi dago ulertu behar dela Teknologia berriek informazioaren gizrtean jokatzen duten papera.

2. Baliabide teknologikoen erabilpen egokia ikasi, lan egin edota denbora pasa bezala.

3. Iturri ezberdinetatik ateratako informazioa ulertu, ebaluatu eta interpretatzeko gai izatea.

4. IKTen erabilpen estrategikoaren bidez, informazio edo ezagutza berriak sortzeko ahalmena izatea.

5. Ulertzea zelan komunikazio baliabide tradizionalak euskarri teknologiko berrietara migratzen ari diren. 





                    

No hay comentarios:

Publicar un comentario